Catechisatie

Catechisatie

Onderwijs voor onze jongeren

Onze jongeren hopen elk winterseizoen onderwijs te krijgen in de gemeente door middel van catechisatielessen. 

In de kerk van de Reformatie is opnieuw ontdekt hoe belangrijk onderwijs voor onze jongeren is. Het is van groot belang dat onze jongeren weten wat er in het Woord van God staat. Dat Woord laat zien Wie God is, welke beloften en geboden Hij geeft, geconcentreerd in Gods Zoon Jezus Christus. 

Tijdens de lessen zoeken we samen het aangezicht van God in gebed, we zingen een Psalm en we lezen een gedeelte uit Gods Woord. Bij dat gedeelte staan we vaak iets langer stil, omdat dit een inleiding is op het onderwerp dat volgt. We gebruiken tijdens de catechisatielessen de nieuw ontwikkelde methode van de HHJO. We volgen deze niet letterlijk, maar gebruiken deze als kapstok. Zo is deze ook bedoeld. Verder is er voor de jongeren alle ruimte om zelf hun vragen te stellen, ook als deze niet direct gerelateerd zijn aan het onderwerp dat voor die les op het programma staat. 

Catechisatie is niet alleen bedoeld om kennis over te dragen, maar het is ook bedoeld om onderwijs te geven hoe als christenen te leven in deze maatschappij. 

Bidt u als gemeente mee dat deze lessen tot zegen mogen zijn voor de jongeren?

Groepen

De catechisatielessen zullen in twee groepen worden gegeven.

Groep 1 is bedoeld voor de jongeren van 12 tot en met 14 jaar. Deze groep wordt op maandagavond van 18.30-19.15 uur verwacht.
Groep 2 is bedoeld voor de jongeren van 15 jaar en ouder. Deze groep wordt op maandagavond van 19.15-20.00 uur verwacht.
De belijdenis catechese vindt plaats vanaf 20.15 tot 21.30. 

Voor de exacte data zie de centrale agenda

Als er jongeren van 15 jaar of ouder zijn die de eerste groep willen bezoeken, stem dit dan eerst af met ds. Middelkoop
Share by: